vad jag har ätit i veckan #29

Nämen hej på er! Söndagar innebär i vanlig ordning ett inlägg om vad jag ätit i veckan. Jag tycker fortfarande dessa inlägg är bland dom roligaste att göra så jag hoppas inte ni har tröttnat.
 
Vi börjar som vanligt med förra söndagen (varför jag gör så är för att jag planerar våra matsedlar från söndagen). I söndags var jag bakis fram till sena kvällen och David var inte hemma. Funderade först på att helt skippa mat men piggnade till och lagade kräftostfylld lax med en varm spenat- och champinjonsallad.
 
Gör ett snitt i laxfilén och fyll med kräftmjukost. Salta, peppra och ställ in i ugnen i ca 20 minuter, 225 grader. Under tiden hackar du en gul lök, sköljer en påse bladspenat och skivar en låda champinjoner. Stek sen lök och champinjoner mjuka. Börja då röra ner spenaten lite i taget tills den "vissnar". Smaka av med kryddor och servera med laxen.
 
I måndags lagade vi en färs- och risrätt utefter det här receptet. Bytte dock ut köttfärsen till sojafärs (och tog då lite mindre). Gott var det vilket som.
 
I tisdags marinerade jag quornfiléer och serverade det med krämig nudelsallad och sataysås. Såååå gott! Recept kommer i veckan för det här var så himla mumsigt.
 
Sen var det onsdag och vi lagade till en nudelsallad i tahinidressing med ugnsrostade morötter och kikärtor. Receptet hittade jag här. Hittade dock inga sobanudlar på hemköp så köpte udonnudlar istället. Det var gott det med.
 
I torsdags var jag gräsänka och var dessutom inte hemma förrän vid 9 på kvällen. Då fick det bli beställmat från Foodora och den här gången testade jag en risotto från Fontana di Trevi. Supergod och med massa, massa parmesan.
 
Sen finns det tyvärr inga matbilder från fredag och lördag. Minneskortet i min lilla kamera levde sitt eget lilla liv och ett gäng bilder försvann under helgen.... Tillbringade iallefall helgen på Summerburst och det blev langos på fredagen och BK på lördagen, haha.
Recept, Ätbart | |
#1 - - Malin:

såg ju riktigt smarrigt ut! =)

Svar: Det var det :)
Amanda Martinsson

Upp