vad jag har ätit i veckan #28

Hoppsan, blev visst en oplanerad bloggpaus, jag har varken orkat eller hunnit ge min kära blogg någon kärlek de senaste dagarna. Ätit har jag däremot gjort och ni ska få se vad det varit.
 
Förra söndagen åt jag middag hemma hos mamma och hon gjorde köttbullar med mos på min begäran. Finns inget godare än mammas köttbullar.
 
Förra måndagen fyllde jag år och vi beställde hem mat från Foodora. Testade på nepalesisk mat från Namaste Nepal och det var riktigt, riktigt gott! Jag åt någon slags färskostcurry med ris, vitlöksnaan och mangolassi. Omnomnom.
 
I tisdags lagade jag en quorngryta med grönsaker. Recept kommer i veckan tänkte jag.
 
I onsdags var vi trötta och orkade inte laga någonting så det fick bli sushi istället. Syns det att lax är min favorit?
 
I torsdags gjorde vi en curry- och rissoppa med kokt kyckling, äpple och ärtor.
 
På fredagen lagade jag ihop en ädelostpolenta efter det här rececptet. Till det åt jag dumplings (färdiga från frysdisken) och en avokado. Någon som vet varför avokados blir svartstreckiga såhär när dom är övermogna btw? Ser ju så himla läskigt ut.
 
I lördags hade jag fullt upp, skulle ha inflyttnings-/födelsedagsfest och hade kompisar här hela fredagen. Glömde därför helt bort att ta en bild på middagen. Vi lagade iallafall ihop en pastasallad med quorn som blev riktigt god.
 
Ska försöka blogga bättre den här veckan, så får vi se om jag lyckas med det.
Ätbart | |
#1 - - Daniella 🌙:

Vilket sushiställe är det? :3

Svar: Sakura i majorna, ligger typ vid stigbergstorget :)
Amanda Martinsson

Upp