en sista del från kompishelgen

Nu har jag gjort inlägg i en halv evighet om den där helgen när Michaela och Louise var här, men nu är vi framme vid sista delen. Promise!
 
Efter att vi vandrat runt på botaniska gick vi vidare till Slottskogen där vi tyckte det var glassdags i solen som glatt tittade fram.
 
Glass i solen kan vara bland det bästa som finns.
 
När glassen var uppäten och vi vilat fötterna lite gick vi vidare för att kolla lite på djuren. Den här pingvinen stog precis vid glasrutan och inspekterade oss som stog på andra sidan.
 
Sen var vi bara hemma en snabbis för lite uppfräschning och mikrotupplurer innan det var dags att gå till nästa ställe. Vi hade nämligen bokat bord på Ramen-Ya.
 
Louise och David försökte komma på vad de ville ha.
 
Dessa redskap fick man att äta med: pinnar och en djup sked att fånga upp nudlarna med.
 
Till förrätt valde jag en äggpanerad tofu i någon slags vitlökssoja. Helt magiskt gott var det i alla fall.
 
Och här har vi min ramen som också var drömmigt god. Ska äta ramen så det sprutar ur öronen när jag åker till Japan i sommar.
 
 
Som avslut på denna fullspäckade dag gick vi på bio och såg Allegiant. Det är ganska intressant att se en film baserad på en bok man läst men inte minns något av, haha. Tror nästan det får bli en omläsning av den serien snart.
 
Så, det var den helgen det. Tog mig bara en månad att få ordning på alla bilder...
Göteborg | |
Upp