monthly makers mars

Jisses, med flytt och grejer trodde jag faktiskt inte att jag skulle hinna vara med den här månaden men i sista sekund slängde jag ihop en liten grej. Den här månaden var temat miniatyr och jag hade väl någon idé om att göra ett stativ av papperssugrör men visste inte riktigt vad jag skulle använda det till sen, istället hittade jag en diy på små glittriga magneter som jag gjorde om lite. 
 
Det hela slutade med ett gäng små glittermagneter på kylskåpet. För att göra dessa behöver du:
 
- Limpistol
- 2-3 st pinnar smältlim med färg och glitter
- Några små magneter
 
Sen tar man helt enkelt och limmar en godtycklig mängd med glittrigt lim på en magnet, låter det stelna och voila, färdigt! Svårare än så behöver det inte vara ibland och nu har jag massa små roliga magneter att använda på kylskåpet.
 
 
DIY, Monthly Makers | |
#1 - - Annie - lättlagat vegokäk:

Det där blev ju superfräsigt! :)
Önskar att jag var mer pysslig!

Svar: Kul att du tycker det :) jag försöker göra fler saker själv helt enkelt för att det är ganska kul när man väl sätter igång :)
Amanda Martinsson

#2 - - Wilda:

Superfint! Och jag gillar verkligen dessa små men ändå väldigt storslagna diy:s. Tack!

Svar: Tack :) ja, ska bli kul att se vad alla hittat på ^^
Amanda Martinsson

#3 - - Matsdotter:

Vilka söta små färglada :)

Svar: tack ^^
Amanda Martinsson

#4 - - Jessica:

Vilket smart sätt att använda glitterlimmet på!!

Svar: Ja, såg en diy där dom först hade limmat och sen tagit glitter på. Så blev en förenklad version av den :)
Amanda Martinsson

#5 - - Mikaela:

Åh! Vad enkelt tillvägagångssätt men så effektfullt resultat! Ser ut som små ädelstenar nästan ju :)

Svar: Hur enkelt som helst :) var klart på ungefär en kvart ^^
Amanda Martinsson

#6 - - Anna María:

Åh! Glitterlim, vilken himla kul grej. En kan ju göra hur mycket kul som helst med det. Jag har gjort två DIY's tidigare med just glitterlim. Men då blandade jag till det själv. Så mycket snabbare att köpa ett färdigt ju.

Svar: Ja, fanns superbilligt på Gekås sist jag var där så kunde inte låta bli att köpa med hem. Tänkte att något måste man ju kunna använda det till :)
Amanda Martinsson

Upp