harry potter-fest pt 2: lektionerna

Tänkte vi skulle kolla på vad vi faktiskt gjorde under själva festen. Vi höll på från klockan fyra till klockan slog åtta, men hade nog lätt kunnat sitta lite längre med varje grej så räkna med att det tar lite tid.
 
Tänkte vi börjar med vad jag faktiskt hade på mig under dagen. Slips, knästrumpor, halsduk och robe är köpta på ebay för det här tillfället. Annars är det bara en vanlig vit skjorta, en grå kofta som går att knäppa, en svart kjol och svarta tights.
 
Och här har vi schemat för dagen. Vad allting är kommer vi till.
 
Men allra först tog vi Hogwarts Express (notera skylten i fönstret) för att hämta upp eleverna.
 
Första lektionen var potions. Uppgiften var att blanda till ett Polyjuice-elixir (recept kommer).
 
När det var klart så satte vi oss ner och drack och pratade en stund. 
 
Nästa lektion var divination.
 
Då vi skulle spå i teblad. Fullständig guide på hur man gör hittar ni här. I min kopp kunde jag se en fågel (vilket jag inte riktigt vet hur jag ska tolka) och en cirkel som tydligen står för priser, vinster och lycka. Men nu i efterhand tycker jag nästan cirkeln ser lite ut som en drake...
 
Sen var det dags för Care of magical creatures. Då fick dom i uppgift att måla av en magisk Ella (Michaelas kanin) och skriva en liten uppsats om vad som gjorde henne magisk. Såhär fina blev teckningarna.
 
Medan de målade och skrev gick jag och Michaela ut i köket för att göra Butterbeer (recept kommer). Det var nämligen dags att besöka Hogsmeade. Så Butterbeer och godis på Honeydukes blev det medan vi glatt pratade om allt och inget.
 
Sedan vart det dags för examination med ett N.E.W.T. Vi spelade helt enkelt en omgång med Harry Potter-Scene It? Ett spel som spelas med både vanliga frågekort men även med filmfrågor och annat via dvd:n, superkul men svårt.
 
Till sist var det bara middag och mugglarstudier kvar (mat och mello, haha). Avslutade hela kvällen med att kolla på Harry Potter och den flammande bägaren innan Hogwarts Express gick hemåt igen. Så himla, himla fin och rolig kväll. Rekommenderar er verkligen att göra något liknande.
 
Harry Potter | |
#1 - - Alicia:

Alltså sååå fantastiskt!!
Jag brukade fira HP-Halloween med några ex-kollegor. Känner att det är dags att plocka upp den traditionen igen + steppa upp vårt game för detta är en helt ny nivå! I love it!

Svar: Tycker jag absolut du ska göra ^^ Det är ju så sjukt kul att arrangera något man brinner för :D
Amanda Martinsson

#2 - - Linnea Aurora:

Men vad kul med HP-tema!!

Svar: Det var superkul ^^
Amanda Martinsson

#3 - - Ljuva Julia:

Jag är fasen avundsjuk, så himla roligt med så många nördar!! :D

Svar: Det var en grym fest ^^
Amanda Martinsson

Upp