monthly makers januari

I år har jag bestämt mig för att försöka haka på Monthly Makers. I grund och botten tycker jag det är hur kul som helst att tillverka saker och få vara kreativ på det sättet, jag är bara dålig på att faktiskt utföra. Men i år ska det bli ändring i och med Monthly Makers! Temat för januari var avtryck och när jag hittade bilder på personer som hade lekt med scanners och kopiatormaskiner visste jag precis vad jag ville göra.
 
 
Så en kväll på jobbet tog jag fram lite tygblommor och satte igång att testa lite olika vinklar och konstellationer (eller ja, efter att ha ägnat en halvtimme åt att leta upp och installera drivrutinen för scannern). Det hela slutade med dessa två bilder som fått hamna på väggen här hemma, en scannad och en kopierad. Nu är jag spänd inför nästa månads tema.
 
 
DIY, Monthly Makers | |
#1 - - Dixi Wonderland - Toppbloggare hos Vione:

Otroligt fint :D

Svar: Tack :)
Amanda Martinsson

#2 - - Sandra:

Men åh, vad glad jag blir över att du vill hänga med oss i år :) Tycker din tolkning på temat är alldles fenomenal och jag gillar verkligen den vänstra bilden :)

Svar: Ja, ska bli kul att utmana sig själv lite :) åh, tack!
Amanda Martinsson

#3 - - Alicia:

Men vaaaaaaaaaaa lägg aaaaaaav vad fint!!!!!!! Jag har sett lite såna här på nätet jag också, och var sugen på att scanna små kattassar ;) men slutar liksom aldrig fascineras. Det är så himla magiskt på något vis med avtrycket mot "linsen" och så den dimmiga bakgrunden. Den vänstra är min favvo men de är sååå fina ihop! <3

Svar: Och att scanna små kattassar hade nog varit hur gulligt som helst!
Amanda Martinsson

#4 - - Matilda:

Alltså! Så bra tolkat och SÅ snyggt! Som små egna konstverk.

Svar: Åh, tack :)
Amanda Martinsson

#5 - - Ruth | HungryHeart.se:

Så himla häftigt och snyggt och som någon slags mix mellan drömskt och rymdlik känsla. Kanonfint!

Svar: Tack :) blev faktiskt himla nöjd själv
Amanda Martinsson

#6 - - Mikaela:

Åhh vad fint, älskar det här lite suddiga och mystiska som blir i scannade/kopierade bilder! Gillar veeerkligen den mörka bilden! Har varit sugen på att leka fram bilder av den här typen men inte vetat riktigt vad jag ska scanna, men jag har ju en hel påse med plastblommor så kanske jag kopierar idén rakt av och gör blomkonstellationer av olika typer :)

Svar: Men gört! :) har man det hemma så går det hur fort som helst att fixa, och sen är det bara prova lite olika vinklar och konstellationer ^^
Amanda Martinsson

#7 - - Wilda:

Åh vilka skira toner och berörande tryck. Jag gillar verkligen färgen och med trägalgarna till blev det ju ett helt mästerverk! Så fint komponerat.

Svar: Åh tack! :D vad glad jag blir ^^
Amanda Martinsson

Upp