stockholmshelg, lördag

Förra veckan spenderade jag min helg i Stockholm. Pappsen bor ju där uppe så passade på att bo hos honom. Tänkte ni skulle få hänga med på vad jag gjorde i hufvudstaden.
 
Började lördagen med att åka lite tåg ut till Åkersberga. Där åt jag och David lunch med en kompis till honom innan vi stressade iväg till Åkersbergas kyrka.
 
Det var nämligen dags för dop. Emil Charlie Eric fick denna lilla plutt heta.
 
Vi sjöng lite psalmer, lyssnade lite på prästen och kollade lite på Charlie.
 
Sen åkte vi vidare till Åkersberga centrum för dopfika och presentöppning. Av oss fick han ett gäng med böcker.
 
Efter kaffe och kaka åkte vi tillbaka hem till pappa där vi åt middag och sen satte vi oss vid köksbordet med Ebba.
 
För att hjälpa henne med engelskaläxan...
 
Men det tröttnade vi ganska fort på så då drog vi fram lite spel istället. Har inte spelat Den försvunna diamanten sedan jag var liten. Himla kul spel ändå.
 
När vi spelat klart glodde vi lite på tv och åt chips, och det var våran lördagkväll det.
Allmänt | |
#1 - - Amanda Aikioniemi Persson - Träning & Hjälpa ungdomar:

Så mysigt :)

Svar: supermysigt :)
Amanda Martinsson

#2 - - Linnea Aurora:

Åh, ÄLSKAR den svarta diamanten!! Spelade det i höstas för första gången på hur länge som helst!

Svar: Det är ju faktiskt roligt ^^ hade inte spelat det sen jag var liten innan helgen så var kul att inse att det fortfarande var underhållande :)
Amanda Martinsson

#3 - - Linnéa Elisabeth:

Det är något speciellt med kyrkor tycker jag! Som att tiden står still kring dem.. Vackra bilder förresten! Och så himla mycket nostalgi på "den försvunna diamanten"!!!

Svar: Håller med, det är på något sätt både mysigt och mäktigt (i brist på ett bättre otd) att befinna sig i en kyrka.
Amanda Martinsson

#4 - - Sandra:

Så mysigt med dop! Längtar så efter att få hänga med min familj och släkt just nu och bara ja, fika och spela spel.

Svar: Det är ju så himla mysigt (i lagom dos) :)
Amanda Martinsson

Upp