friday finds #8

Lite länkkärlek kör vi den här fredagen. Märkte att videosekvenserna inte funkar i mobilen... Ni får helt enkelt kolla från datorn. 
 
När en politisk debatt råkar bli textad från barnprogram blir det helt plötsligt mycket, mycket roligare. In och kolla, här hittar ni fler.
 
Är ni lika listgalna som jag måste ni in på List Challenges, en sida full med listor du kan klicka i beroende på vad du har sett, läst, ätit med mera. Jag kan sorgligt nog sitta här hur länge som helst. Går inte sluta när jag väl börjat!
 

The most dramatic, emotional bath time of my life... #Titanic

Publicerat av Sean Berry den 19 januari 2016
Ni kanske redan har sett denna video, om inte så gör det. Det är en reenactment av Titanic med hjälp av badankor. Mer underhållande än vad det låter.
 
Dessa corgikakor är typ det sötaste jag sett! Önskar jag hade tålamodet att dekorera kakor såhär fint.

Dairy Farming

I don't post things like this usually but I found this particularly disturbing. Is this common practice or is it more carefully executed hyperbole?Video by Erin Janushttp://patreon.com/erinjanus

Publicerat av Mick Dalla-Vee den 12 januari 2016
Jag kanske är ovanligt naiv men trodde inte på långa vägar att mejeri- och köttindustrin var såhär vedervärdig. Jag själv dricker aldrig mjölk längre (helt enkelt för att jag tycker det är äckligt), men jag använder dock mycket mejerivaror i maten. Efter att ha sett den här videon funderar jag starkt på att byta ut flera mejerivaror mot vegetabiliska alternativ. Är inte helt hundra på om korna i Sverige faktiskt behandlas lika fruktansvärt som i videon men jag kan tänka mig att mycket hemskt händer även här uppe i norr, trots djurskyddslagar.
Friday finds | |
#1 - - N:

Hoppas att du får en bra helg!

Svar: det samma :)
Amanda Martinsson

#2 - - FrökenTV, bloggen om tv och film:

älskar också listor

Svar: Det är så himla kul att sitta och fylla i :)
Amanda Martinsson

Upp