en fredag i göteborg

Efter jobbet i fredags satte jag mig i bilen och lämnade ett snöblåsigt och grått Skövde för att komma till ett fint och soligt Göteborg. Sååå bra!
 
Efter att ha packat upp grejerna från bilen bestämde jag mig för att lapa så mycket d-vitamin det bara gick, så på med vårskorna och ut i Slottskogen
 
Jag började med att gå upp mot observatoriet och letade mig sen fram på lite olika stigar och hoppades helt enkelt på att hamna någonstans där jag skulle hitta tillbaka.
 
Strosade runt, njöt av sol och krispig luft medan jag letade fotomotiv.
 
Hamnade till slut vid djuren. Här skymtar en relativt tom ankdamm.
 
Det enda djur som fastnade på bild var dock denna jämtget (tack vare det kunde jag jämtgetsfrågan i På Spåret sen på kvällen).
 
Efter att ha gått ett varv runt frös jag så om mina öron och lår (ingen mössa och bara strumpbyxor är inte jättesmart när det är minusgrader ute), var därför tvungen att gå tillbaka till lägenheten och värma mig. Men alltså så himla lyxigt att ha Slottskogen på gångavstånd, det ska jag verkligen njuta av i vår och sommar.
Göteborg | |
#1 - - ♫♪ sandra:

mysigt :)

Svar: Supermysigt :)
Amanda Martinsson

#2 - - anna:

åh älskar att promenera i slottskogen under soliga dagar!

Svar: Ja, så himla lyxigt med en så fin skog (park?) mitt i stan :)
Amanda Martinsson

Upp