presentation av nellie

Minns inte om jag skrivit det på bloggen än, men jag har äntligen hittat en medryttarhäst här i Göteborg, thank god säger jag bara. Med tanke på att ni säkert kommer få se en hel del av henne så tänkte jag att det skulle passa bra med en liten presentation.
 
Detta är då Nellie, ett haflingersto på 11 år. Och för er läsare som inte kan något om hästar så betyder sto tjejhäst och haflinger är en hästras ni kan läser mer om här ifall ni är intresserade.
 
Nellie är en stor d-ponny (runt 146 cm i mankhöjd) med stor mage och lurvig man. Precis som med de flesta ponnyer så går vägen till hennes hjärta via magen och äter allt om är ätbart så fort hon får chansen. Ridmässigt är hon superfin i skritten och traven, gör man rätt så gör hon rätt. I galoppen orkar hon inte riktigt än, rent konditionsmässigt, vill man galoppera mer än ett varv så får man driva för kung och fosterland. Men att ha något att arbeta med är bara roligt.
 
Så mycket mer har jag nog inte att säga om denna lilla donna än. Är dock otroligt peppad på att lära känna henne och uppleva massa kul.
Hästar | |
#1 - - Daniella 🌙:

Skulle kunna hugga av mej ena foten för att få vara i stall igen <3 även om det bara var mockning och fodring haha

Svar: Men du, gå med i medryttargruppen för göteborg på fb. Finns säkert någon som vill ha hjälp med lite ompyssling :)
Amanda Martinsson

Upp