horse show

Oj, nu ligger jag lite efter här med händelser....Men för ganska exakt två veckor sedan tog jag mitt pick och pack för att flytta ner till Göteborg. Och som att det inte skulle vara händelserikt nog för en dag så hade jag dessutom en kväll på horse showen inplanerad.
 
Jag och några vänner hade nämligen fått gratisbiljetter av Lina då hon jobbade i Scandinavium. Vi började med att titta på världscuphoppning.
 
Här har vi förresten en bild på stjärnorna jag var där med. Madde, Amanda, Olivia och Catrin, allihop vänner sedan Sjöistiden.
 
Efter hoppningen gick vi på mässan en stund och stannade och tittade lite på hästarna. Ååh:ade över hur snygg friesern var (högst upp) och aww:ade oss över sötisen till fjording.
 
Sen var det dags för ännu en hoppklass. Skutt, skutt hästarna.
 
Omhoppningen var spännande och vart ju så himla nära till svensk seger, men vi fick se oss slagna.
 
Till sist var det bara prisutdelning och ärevarv kvar vilket vi självklart ville se, främst för att Lina (ni vet, hon vi fick biljetterna av) jobbade på denna.
 
Undrar lite hur de tänkte när de designade kläderna till prisutdelarna... Ser ut som att Lina går runt i nattlinne.
 
Så efter två hoppklasser, lite mässvandrande och massa prat om allt och inget var det dags att säga tack och godnatt till Scandinavium för denna gång.
Göteborg, Hästar | |
Upp