frukostlistan

Hittade den här listan hos Lovisa och tyckte den var rolig, så här kommer min version.
 
Bröd: Jag är en mackmänniska. Måste ha bröd till frukosten! Det varierar dock en hel del mellan vad för bröd jag äter. Ett tag var det bara finn crisp, sen snöade jag in mig på lingongrova för att nu bara äta skogaholmslimpa här hemma. Jag gillar det mesta i brödväg dock.
 
Juice: Dricker väldigt sällan juice till frukost. Apelsinjuice använder jag nästan alltid på fester så det kan jag i princip inte dricka på morgonen längre. Inte heller äppeljuice eller multivitaminjuice är något som jag tycker är sådär jättespännande, då dricker jag hellre vatten. Utan när jag väl köper juice så blir det någon rolig smak, men som sagt händer det väldigt sällan.
 
Ägg: På jobbet får vi ägg då och då men när jag väl måste göra frukost själv är det väldigt sällan jag kokar ägg även fast jag alltid har det hemma. När jag väl gör det så vill jag ha det någonstans mellan hårdkokt och löskokt. Krämigt i mitten ska det vara, då är det perfekt!
 
Yoghurt/fil: Äter ALLTID någon typ av youghurt eller fil till frukost. Helst ska den vara slät (inga läskiga fruktbitar i...) och lite åt det rinnigare hållet. Favoriten är nog arlas lättfil med jordgubbssmak, perfekt konsistens och perfekt smak.
 
Granola/müsli/flingor: Vill gärna ha något i filen eller youghurten på morgonen. I flingväg är favoriterna bran flakes eller Icas specialflingor med yoghurtbitar och jordgubb. Även müsli med den yoghurtbitar och frystorkad jordgubb är något jag gillar.
 
Frukt/bär: Äter väldigt sällan frukt bara som den är till frukost. Däremot tycker jag det är väldigt gott att ha i skivad banan med youghurten eller som på bilden här ovan, mixad frukt till en smoothie.
 
Gröt: Får ju alltid gröt på jobbet så det äter jag de flesta dagarna i veckan. Hemma gör jag det väldigt sällan dock. När jag väl gör det så tycker jag det är kul att testa grötrecept jag inte ätit ännu.
 
Kaffe: Nope, dricker inte kaffe till frukost. Aldrig någonsin.
 
Te: Under den mörka och kalla delen av året (alltså typ två tredjedelar här i Sverige) dricker jag te till frukost 99% av gångerna, sedan lite mer sporadiskt. Favoriten är just nu vanligt och hederligt Earl Grey men uppskattar nästan allt svart te. Har däremot otroligt svårt för grönt och rött.
 
Pålägg: Ost, ost och ost är vad jag äter som pålägg nu för tiden. Någon gång ibland mosar jag avokado på om det finns hemma, men annars är det ost som gäller. Gärna med gurka på, eller banan (har ni testat att ha skivad banan på ost någon gång? sååå gott)
 
Sött: Det enda söta jag kan komma på att jag uppskattar till frukost är oboy, varm som kall. Annars tycker jag inte att så mycket sött hör hemma på frukostbordet (förrutom sylt, frukt och bär då).
 
Bakverk: Alltså nee...bakverk ska inte ätas till frukost!
 
 
Övrigt: Jag tycker det är kul att testa nya saker till frukost men det är sällan jag fastnar för något. Jag har testat både den hypade chiapuddingen och over night oates, den förstnämnda gillade jag inte alls och det andra var väl helt okej men fortsätter hellre med mina mackor och fil då. Har även testat att göra olika varianter av pannkakor men det är sällan jag orkar ställa mig och steka det på morgonen.
 
Nee, jag är helt enkelt en mack- och filtjej när jag själv måste göra frukost. Däremot att få god och varierad frukost serverad på jobbet är så sjukt gott och lyxigt, en solklar perk med att arbeta på förskola.
Listor, Ätbart | |
#1 - - Sandra:

Åh, vad hungrig jag blev nu :D Jag är egentligen också en riktig macktjej men tycker det är så dyrt att köpa glutenfria sorter så det brukar oftast bli så att jag bakar en batch och när den är slut får jag pausa några veckor innan jag gör nytt. Så nu är det ren njutning när jag väl får äta smörgåsar ;)

Svar: Ja, det kan jag tänka mig :)
Amanda Martinsson

Upp