en lördag i nördarnas tecken

En lördag för några veckor sedan tog jag på mig min HP-tisha som var det nördigaste jag kunde hitta i garderoben. Bad David fota en outfitbild men han är inte jättehaj på det här med snygga moments och vinklar alltså, lika bra att göra grimaser (gif, klicka på bilden om du läser i mobil).
 
Sen åkte vi in till Svenska mässan och ställde oss i världens längsta kö... Det är smart av arrangörerna att inte släppa några förköpsbiljetter, alla ska behöva stå i kö det är mest rättvist #ironisk
 
Anledningen till köandet var detta event. Lite härligt nördigt sådär.
 
Efter en timmes kö började vi bli ganka less, men då var det ungefär en tredjedel av kön kvar. Tur man är svensk och kötålig.
 
Till slut var vi iallefall inne. Tittade på starwars-robotar och folk som cosplayade.
 
Hittade nog världens sötaste kudde. Toothless <3
 
Sen gick vi runt och tittade i alla montrar. Kapten Krok stog och pekade krok, hittade massor med legogubbar och urhäftiga kaffeprintar!
 
Sen blev det lite kändisspaning. Här har vi SOA:s tråkigaste karaktär (om ni frågar mig).
 
Spanade även in Hodor (GoT BÄSTA karaktär) och trollkarlen med fågelbajs i håret från Bilbo-filmerna.
 
Sen hade vi tittat färdigt och åkte till Wrapped för att äta lunch.
 
Man får sätta ihop sin egna burrito, testade en med pulled jackfruit, mexikanskt ris, rostade grönsaker, mild salsa, ost, gräddfil och guacemole. Så jäkla god! Rekommenderar verkligen Wrapped om ni är sugna på riktigt god snabbmat.
 
När vi ätit upp var äventyret slut för dagen.
Göteborg | |
Upp