vi firar viktor del 1

Då var det dags att spola tillbaka i tiden igen. Den här gången till lördag förra veckan. Jag och dom flesta i S.O.S. (en liten studentförening jag joinade när jag fortfarande läste, kännetecknas på våra vita västar) hade planerat att överraskningsfira Viktor som skulle fylla 25 dagen efter.
 
Vi möttes upp på Billingens utsiktsplats hyfsat tidigt. Inte sådär jättebra utsikt just den här dagen.
 
Där dukade vi upp med champagnefrukost. Baguetter, räksallad, sallad och så självklart lite mousserande. Jag höll mig dock till läsk för jag var snäll och körde bil.
 
Mattias posade för kameran.
 
Nea med Ekelund i bakgrunden.
 
Jag posade lite också och Ekelund hamnade återigen i bakgrunden.
 
Det skrevs kort och dukades fram innan födelsedagsbarnet skulle komma.
 
Sen dök han upp och fick lägga ett pussel med en ledtråd om vart vi skulle åka härnäst.
 
Simon tittade på (och det gjorde vi andra också men onödigt att lägga ut bilder på folk som står och glor)
 
Innan vi åkte vidare fångade vi in en förbipasserande och bad denne ta en fin gruppbild på oss. Vi skolfotoplacerade oss så fint så.
 
Efter bilden bar det vidare mot Arenans stora grusparkering där vi kom på den briljanta idén att spela ett parti kubb (var i princip bara våra bilar där och inga som ville parkera medans vi spelade så vi var inga dryga människor som upptog massa space).
 
Vi spelade alla mot Viktor, mycket bra regel.
 
Johanna lyckades med att inte slå ner kungen med vår sista pinne och såg såhär glad ut eftersom det betydde att Viktor vann (och som pris fick svepa sin öl, så snälla är vi).
 
För att det här inlägget inte ska bli milslångt får ni se vad vi gjorde sen i ett annat inlägg. Bra va?!
 
Fester och annat kul | |
Upp