korvgrillning på berget

I söndags så fick jag med mig dessa braiga människor (och hund) upp på Billingen för att grilla lite korv, dricka varmt och bara ha det hur bra som helst. Lee, Michaela, Louise och Ninja var lika peppade som jag tror jag.
 
I detta gulliga vindskydd satt vi. Tips till alla er som bor i närheten av Skövde är att ta med er något grillbart och åka upp på berget. Finns massor med fina grillplatser runt sjön och vedlådor fulla med ved så man behöver inte släpa med sig massa saker heller.
 
Satt precis vid sjön och mös. Smhi hade egentligen lovat sol men det var moln så långt ögat kunde nå. Dock inte särskilt kallt så ska inte klaga.
 
Det täljdes korvpinnar, vissa hade det lite krångligare än andra.
 
Vi värmde oss med varm dryck. Jag drack varm choklad ur mina fina termosmugg med bilder från Harry Potter, Louise drack te.
 
Söta Ninja undersökte grillplatsen medan vi väntade på att få börja grilla.
 
Korvgillning <3
 
Lee och Louise
 
Sen blev korven klar. Grillad korv utomhus i skogen kan vara bland det godaste som finns.
 
Lite korv-instagrammande.
 
Ninja ville också ha korv, men hon fick nöja sig med en tuggpinne.
 
Till efterrätt hade vi köpt muffins.
 
Sen väntade vi på att elden skulle slockna, pratade om planer inför närmsta tiden, drack mer varm choklad och bara njöt innan det var dags att åka hem igen. Så himla bra söndageftermiddag.
Allmänt | |
#1 - - Julia Lindqvist :

Åh, så himla mysigt, jätte fina bilder också! :)

Svar: Det var supermysigt! :) och tack ^^
Amanda Martinsson

Upp