ett foto i timmen en helt vanlig lördag

Tänkte prova på det här med ett foto i timmen. So let's go!
 
Klockan 10 vaknar jag till detta mysiga väder. Det hade gärna fått komma mer snö dock.
 
Vid 11 hade jag hunnit sitta vid datorn en stund men nu sög magen efter frukost. Vörtbrödmackor, pepparkaksfil, clementin och te. Så juligt och så gott.
 
Vid 12 hade jag placerat mig i soffan med Netflix och Candy Crush. Har svårt att bara ligga och titta på något och vill alltid ha något annat att göra samtidigt. Candy Crush är perfekt för det.
 
Klockan 13 drog jag på mig lite kläder. Eftersom jag inte hade någon hemma och inte äger någon fjärrkontroll till kameran kunde det inte bli någon bild på hela outfiten. Istället får ni en bild på mina raggsockor.
 
14.00 hamnade jag visst framför datorn igen. Började förbereda ett blogginlägg som jag fastnade med.
 
När klockan slog 15 hade jag hunnit ta mig ut medans det fortfarande var ljust. Tog en runda ner till stan för att kolla bibblan och för att...
 
...köpa "lunch". Ville testa Redfellas, det nya stället nere i stan som ska ha väldigt goda sallader och smoothies. Så vid 16 hade jag hunnit hem med min sallad med kyckling, bacon, avokado, cashewnötter, matvete och sojabönor och min smoothie med jordgubbar, banan, vaniljyoughurt och honung. Så himla gott! Ska definitivt äta där oftare.
 
Klockan 17 fick jag för mig att börja julpynta. Lite tidigt tycker kanske ni, men det gör inte jag för mitt i december åker jag utomlands under en vecka, så jag måste passa på att njuta nu innan.
 
Vid 18 hade jag hunnit ner till resecentrum för att hämta upp David, hämta ut ett paket på Ica och sen hunnit hem igen. Vad som fanns i paketet får ni se senare.
 
Sen fortsatte mitt julpyntande när klockan stog på 19. Så himla mysigt här hemma nu!
 
20.00 kurrade det i våra magar så då lagades det lite mat. Bang Bang-kycklingen för att vara mer exakt.
 
Vid 21 satte jag mig ner med en bok, tanken var att läsa en timme eller två, men efter ungefär 10 minuter tyckte David att vi skulle kolla på film istället.
 
Så det höll vi fortfarande på med vid 22. Dippade morötter gjorde vi också.
 
Sista bilden är tagen 23.00 då det var tandborstning som gällde. Försökte få en bild på mig när jag borstade tänderna men skojar inte när jag säger att jag inte ser helt smart ut på någon av alla bilder David tog. Fick bli en bild på tandborsten istället.
 
Det var min lördag det, väldigt lugn och skön.
 
Bilder, Ett foto i timmen | |
#1 - - Sandra:

Så härliga bilder! låter verkligen som en väldigt skön lördag :)

Svar: Åh, tack :) det var det, behövs dagar när man bara gör saker som faller en in för stunden ^^
Amanda Martinsson

#2 - - Susana:

Vilken rolig grej en bild i timmen. Det ska jag testa att göra! Älskar den första bilden 😍

Svar: Jamen gör det! Rolig grej att försöka komma ihåg att ta ett foto 1 gång i timmen också :)
Amanda Martinsson

#3 - - Mathilda- PHOTOGRAPHS:

Härliga bilder!

Jag har en tävling just nu på bloggen där man har möjligheten att vinna ett mobilskal. Kika gärna in och delta om du har lust! :)

Upp