mina tre favorit-julkalendrar

1. Sunes jul - Sunes jul ser jag om minst vartannat år. Det är verkligen en av de bästa julkalenderna som sänts och helt klart den roligaste. Vad än denna familj hittat på så slutar det alltid i kaos och för min del i skratt.
 
2. Familjen Hedenhös uppfinner julen - Den här är ju relativt ny så har bara sett den en gång, när den gick på tv. Men det jag minns är att den var väldigt bra. Jag kommer definitvit att se om den.
 
3. Mysteriet på Greveholm - Det här är den första kalendern jag minns att jag såg på tv. Redan då älskade jag den (och vem gjorde inte det?). Den har väl det mesta, humor, spänning, drama och julstämning och på toppen av det hela en väldigt söt robot.
 
Vilken är eran favorit?
 
Filmer och serier, Jul | jul, julkalender | |
#1 - - Malin Thorell - hobbyfotograf:

Mysteriet på Greveholm är också den första julkalendern jag minns att jag tittade på som liten, har den på dvd och jag älskade att spela spelet på datorn :D

Svar: Den är ju så bra ^^
Amanda Martinsson

#2 - - Merima:

Åh greveholm är en favvis! :D Hoppas din dag varit super!

Du, förresten! Just nu har jag en giveaway på min blogg i samarbete med todiefor.com där man kan vinna en valfri bikini (http://merimarujovic.devote.se/blogs/30279247/giveaway---to-die-for.htm). Det hade varit super kul om du deltagit! kramis!

#3 - - Malin Bengtsson:

Diselråttor och sjömansmöss är en svårslagen klassiker!

Svar: Har faktiskt aldrig sett den, får kanske ta och göra det :)
Amanda Martinsson

#4 - - Matilda:

Har bara sett Greveholm och Pelle Svanslös, såg normalt sett inte på tv som barn, men minns att jag verkligen gillade båda! :D Var dock livrädd för skelettet och roboten i Mysteriet på Greveholm... totalt livrädd!

Svar: Skelettet var jag också livrädd för men roboten älskade jag ^^
Amanda Martinsson

#5 - - Erica Andersson:

åhh älskar mysteriet på greveholm. Min andra favoriter är dieselråttot och sjömansmöss och ronny och julia:)

Svar: Har varken sett Dieselråttor och sjömansmöss eller Ronny och Julia, kanske får ta och titta på dom :)
Amanda Martinsson

Upp