vad jag har ätit i veckan #27

Matsedeln denna vecka blir en kortis. Spenderar helgen i Skövde så fixade ihop detta inlägg i torsdagskväll redan. Tror ni överlever ändå va?
 
Vi börjar men förra söndagen, då jag åt denna pastarätt med varmrökt lax. Recept kom tidigare i veckan och ni hittar det här.
 
Sen blev det måndag och jag lagade till denna linsgryta med en ganska oangenäm färg. Smaken var desto bättre och recept kommer i veckan då detta kommer vara mitt bidrag till månadens gröna.
 
I tisdags var jag i stallet till sent på kvällen så David fick följa recept här hemma. Pizzatorsk med hemmagjort potatismos blev det. Skär ett tinat fiskblock i mindre bitar och lägg i en ugnsform, salta och peppra. Blanda chilisås (ketchupvarianten) med massa oregano och häll över fisken. Strö över riven ost och in i ugnen i ca 30 minuter.
 
Onsdagar brukar ju vara quizdagar men det blev inget denna vecka. Vi var alldeles för trötta för att laga någon mat så istället provade vi på mattjänsten Foodora. Man beställer helt enkelt mat från en restaurang som sedan kommer hem till dig med cykelbud. Himla smidigt! Vi beställde i alla fall pizza från Brewers Beer Bar.
 
Jag beställde en Popeye som bestog av blomkålskräm, fetaost, parmesan, vitlök, spenat och ärtskott. Alltså sååååå god! Tror till och med godaste pizzan jag ätit.
 
Och så slutligen torsdag. Då lagade vi ytterligare en rätt från mera vego.
 
Nämligen en grönkålsgratäng med ädelost. Mums tyckte jag, sådär tyckte David. Beror nog helt på hur stor ädelostälskare du är.
 
Sådär ja, det var allt för denna veckan. Vad har ni ätit i veckan?? Jag är genuint intresserad så kommentera gärna!
Recept, Ätbart | |
#1 - - Pernilla:

Älskar Brewers pizzor!! Lätt godaste pizzorna i stan!

Svar: Sjukt god var den så kan tänka mig att resten är grymma också ^^
Amanda Martinsson

#2 - - lovisa:

de två sista rätterna ser verkligen HEAVEN ut, blomkålskräm på pizza liksom? *dör* ser fram emot månadens gröna-bidrag, så himla kul att det slagit så väl ut!

ps. det där foodora måste jag kolla upp om det finns i malmö!
ps 2. mitt käk för veckan hittas här: http://polichinelle.se/2016/may/veckomatsedel-31-2.html

kram!

#3 - - Daniella 🌙:

alltså jag dör vad fint porslin du har? <333

Svar: Åh, tack ^^ loppisfyndat nästan alltihop :)
Amanda Martinsson

#4 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

guuud så himla underbart, vill äta upp allt utom linsgrytan (inte för att jag äter med ögonen, men har bara lite svårt med linser - i magen). Jag har ätit massa snäll magmat pga IBS och så två kötträtter, vet inte om du är vegetarian så de är inte så intressanta va?

Här är min vecka: http://ljuvajulia.blogg.se/2016/may/min-matvecka-v-19-2.html#comment

Svar: Nee, är inte vegetarian men försöker äta mestadels pescetariskt :)
Amanda Martinsson

#5 - - Sandra:

Alltså pastan med laxen fick min mage att kurra högt. Kanske ska börja med frukost innan jag börjar tänka på pastarätter ;) Men gott såg det verkligen ut att vara!

Svar: Haha ^^ den var riktigt, riktigt god!
Amanda Martinsson

Upp