lite nytt här hemma

Jag är en sån som älskar att beställa små, söta och helt värdelösa saker saker från Ebay, eller tja, egentligen är dom väl inte värdelösa men hos mig blir det mest att dom ligger framme som prydnad alternativt hamnar i en låda någonstans... Men det är så svårt att stå emot när det är så himlans billigt ju! Iallefall tänkte jag visa upp lite ebayfynd (och lite annat) som kommit hem till mig det senaste.
 
Först ut är den här helt fantastiska saxen! Den är så himlans, himlans fin att jag låter den ligga framme som prydnad i bokhyllan, annars funkar den nog perfa som sysax. Såg att TGR har fått in nästan exakt likadana saxar för en tjuga, så vill ni ha en och inte orkar vänta en månad på att få hem den så rekommenderar jag att ni köper en där istället.
 
Sedan har vi ännu en liten sax, fast den här ska man faktiskt ha i håret då det är ett hårspänne. Men precis som med saxen har det blivit mer av en prydnad här hemma.
 
Sista saken från ebay är detta halsband. Älskar origamivikta djur så smälte lite när jag hittade det här halsbandet. Jag använder dock aldrig halsband så även denna är lite av en prydnad hemma (börjar ni förstå vad jag menade med att jag köper värdelösa saker...).
 
En annan sak jag köpt är denna lilla pillerask jag hittade i botaniska trädgårdens presentshop. Har alltid varit svag för askar och burkar så den fick följa med hem.
 
Sist ut har vi en liten present jag fick av Davids mamma för ett tag sedan. Ett ganska tråkigt sockerägg vid en överskådlig blick....
 
...men inuti bor det dom sötaste minihästarna i hela världen. Alltså dör lite varje gång jag kollar in i det här ägget.
 
Ni ser ju själva, minihästar och miniblommor i härliga pasteller liksom, svårt att inte gilla.
 
Materiella ting | |
#1 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Åh så mycket fint, älskar saxen!

Svar: Ja, visst är den helt underbar? :)
Amanda Martinsson

#2 - - Daniella 🌙:

Pillerasken <33

Svar: Jaa <3 ^^
Amanda Martinsson

#3 - - Alicia:

En bra och välgjord sån där liten trana-sax är brodösens bästa redskap! Skulle aldrig kunna överleva utan min - men vill man ha den för redskapet och inte bara estetikens skull är det värt att investera ett par hundralappar i en "riktig", för den håller en livstid och överträffar allt annat jag provat :)

Upp