botaniska del 2

För ett tag sedan var Michaela och Louise och hälsade på här i Göteborg och vi tog en promenad till Änggårdsbergen och sen ner i Botaniska. Innan vi gick hem passade vi på att ta en titt inne i växthusen. Kostade en liten slant att gå in men kan tycka att det var värt det.
 
I ett av växthusen var det massor med vårlökar. Jag testade på att fota genom förstoringsglas. Blev ganska snyggt ändå om jag får säga det själv.
 
Vi gick runt och kollade på massor med blommor och växter.
 
Det luktades och kändes på växterna.
 
Och fotades. Det fanns hur många växthus som helst med olika teman och egenskaper.
 
Här var vi och tittade på köttätarna. Louise försökte få den att bita tag i pinnen vilket vi sen fick reda på att man inte ska göra...så förlåt venusfällan. Här är förresten den sötaste venusfällan ever.
 
Här var det så varmt att kameran immade igen hela tiden.
 
Mussepiggbuske, bästa namnet <3
 
Sen tittade solen fram lite och ljuset inne i växthusen blev supermysigt.
 
Bland det sista vi gjorde i växthusen var att titta på svinröven. Som tur var hade den redan blommat klart så vi slapp lukten.
 
Sen fanns det inte så mycket mer att titta på så vi tog och gick mot Slottskogen. Men det ska ni få se i ett annat inlägg.
Göteborg | botaniska trädgården, göteborg | |
#1 - - Anna María:

Att gå runt i växthus och titta på växter är så himla fint och rogivande tycker jag. Och den där svinröven. Vilken märklig blomma. Var tvungen att googla den för jag blev så nyfiken. Tur att ni slapp stanken!

Svar: Ja, så himla mysigt :)
Haha, vi var också tvungna att kolla upp den. Supermärklig växt
Amanda Martinsson

#2 - - Sandra:

Så mysigt att bara få strosa runt sådär :)

Svar: Ja, visst är det :)
Amanda Martinsson

#3 - - Ewelina:

Grymt fina bilder!!

Svar: Åh, tack ^^
Amanda Martinsson

#4 - - Ida ❄:

härliga bilder :)

Svar: Tack :D
Amanda Martinsson

#5 - - Daniella 🌙:

Jag har bott i Gbg i ca 20 år och aldrig vetat om botaniska?? Jag trodde alltid att det var det växthuset i centrala stan typ bredvid Kungsportsplatsen!

Svar: Trodde jag med först, var en kompis som tog med mig på joggingtur genom botaniska när jag precis flyttade hit och insåg hur fint det var :)
Amanda Martinsson

Upp