harry potter-fest pt 1: rekvisita

Helgen som var hade jag och Michaela arrangerat en Harry Potter-fest där vi försökte gå så mycket all in vi bara kunde. Har ungefär en miljon bilder från denna eminenta afton så jag får helt enkelt dela upp det i ganska många delar för att inte inlägget ska bli såååå himla långt. Vi börjar med en del av rekvisitan (det kommer fler rekvisita-inlägg kan tilläggas redan nu).
 
Vi gjorde pygmépuffar av garnbollar och plastögon. Blev så sjukt söta ändå.
 
Michaela kämpade med uppklippning medan jag sprang runt och fotade lite.
 
Vi fixade kuvert som vi skrev & klippte ut, vek och sen hängde upp.
 
The quibbler skrev vi också ut. Internet alltså <3
 
Vid matbordet satte vi upp elevhemmens emblem, där kan ni även skymta en liten kvick. Kommer en diy på dessa senare.
 
Jag försökte vika fina lådor till våra trollstavar lite för frihand, men misslyckades helt och hållet. Istället tog Michaela över och vek fyra fina lådor vi kunde använda.
 
På våra hemmagjorda trollstavar (diy här) satte vi små tags så man skulle veta vad den var tillverkad av. Min är gjord av slån och hippogriff-klo, böjlig, 12,5 inches lång.
 
Michaelas kanin var för kvällen en uggla.
Vad som finns i hyllan kollar vi närmare på nästa gång.
 
Dessa häftiga lysande burkarna tog vi fram när det började mörkna. Kommer en diy även på dessa.
 
Till sist får ni ännu en bild på min pygmépuff. Så sjukt kul med sånahär temafester ändå. Tänker bjuda på många fler inlägg så hoppas ni inte tröttnar, men är man HP-nörd så är man.
DIY, Harry Potter | |
#1 - - Lis Mari:

Gud, I Love it!! Jag är också Harry Potternörd!!! Uti fingerspetsarna, hårtestarna och stortånageln!

Svar: Ååh, samma som jag då ^^
Amanda Martinsson

#2 - - Sandra:

Men åh, var roligt :D

Svar: Superkul :D
Amanda Martinsson

#3 - - Hanna Marie Fiddeli:

Men herregud vad fint, bland det finaste jag sett!

Svar: Ååh, tack ^^ Det var så himla roligt att ordna med
Amanda Martinsson

#4 - - Malin Bengtsson:

Men GUD vad rolig ide!! Måste göra detta

Svar: Det var hur kul som helst ^^
Amanda Martinsson

#5 - - Tokyoyo:

Åh så fint! Bästa temat på en fest, nånsin!

Svar: Ja, det vart himla bra ^^
Amanda Martinsson

#6 - - Alicia:

Amen herreguuuuuuuuuuud vad fantastiskt!!!! Blir helt vild av det här - så jävla fin rekvisita och så många magnifika projekt! Genialiskt att göra pygmépuffar av garnbollar, mitt hjärta smälter!

Svar: Ååh, tack ^^ var sjukt kul att göra alltihop
Amanda Martinsson

Upp