vad jag har ätit i veckan #13

Herregud vad veckorna går fort! Det är redan söndag igen vilket betyder veckomatsedel. Den här veckan har jag fått laga väldigt mycket mat till bara mig då David har bott nere i Göteborg tisdag - söndag. Lite mäckigt att bara försöka få ihop en portion, behöver ju inte mer eftersom jag får mat på jobbet och helst inte äter samma mat två dagar under samma vecka. Men jag lyckades och vad jag har ätit ska ni få se nu.
 
Usch så tråkiga bilder det blev, men det var så slafsigt att det inte gick att få ihop så mycket bättre... Jaja, i söndags så köpte vi med mat från Max eftersom vi kom hem ganska sent med tåget från Stockholm. Vi ville testa deras nya vegetariska hamburgare så vi köpte en halloumiburgare och en med pulled oumph och sen delade vi helt enkelt på dom. Måste säga att dom var riktigt goda! Burgaren med pulled oumph kan jag nog till och med sträcka mig så långt som till att det är mina nya favorit på Max.
 
I måndags slängde vi ihop en kasslergratäng med ris, fetaost och lite annat. Mättande och god.
 
Jag har ett gäng polkabetor som ligger i kylen, så i tisdags gjorde jag iordning en mathavresallad med ugnsbakade polkabetor och en chevrékräm gjord på chevré och creme fraiche.
 
I onsdags fick det bli lax i ugn. Till den gjorde jag iordning risoni som jag sen blandade med lite färskost och kvarg tills lagom krämighet uppstog. Rörde ner lite kryddor och poff, färdigt.
 
Torsdagar är stalldagar så då äter jag gärna något snabblagat när jag kommit hem. Den här gången fick det bli grön carbonara. Ersatte helt enkelt bacon med valfria grönsaker i en vanlig carbonara. Så. Himla. Gott!
 
I fredags hade jag egentligen planerat att åka ner till Göteborg och David som redan är där. Planerna blev dock ändrade och jag stog på Maxi utan plan, hungrig och trött efter jobbet... Efter mycket velande köpte jag wokgrönsaker, vegobitar och färdig Pad Thai-sås.
 
Blandade sen allt bara i stekpannan och åt tillsammans med en macka samtidigt som jag njöt av att OC äntligen finns på Netflix. Inte särskilt glamourös fredagsmat men det var gott och jag blev mätt.
 
I lördags åkte jag ut till Mölnlycke för att träffa alla dessa finisar. Mat, dricka, skratt och utgång stog på schemat.
 
Det blev tacos med quornfärs som sista middag för veckan. Älskar tacos men äter det väldigt sällan.
Ätbart | |
#1 - - Felicia:

Så mycket gott!

Svar: Jaa, mycket gott blev det ^^
Amanda Martinsson

#2 - - Sandra:

Så himla, himla mycket gott! Blir lite galen på att alla testar de där vegoburgarna på Max för det vill jag ju med!!! Vi har bara lite för långt till närmaste restaurang :/

Svar: Du får passa på nästa gång du är i Skövde :)
Amanda Martinsson

#3 - - Hemma Hos Felicia:

pastan såg verkligen god ut!! :)

Svar: Den var supergod! :)
Amanda Martinsson

Upp