en pinchostorsdag

En torsdag förra veckan mötte jag upp lite trevligt folk för middag här på Pinchos.
 
Jag lekte lite med kameran innan jag gick hemifrån och såg alltså ut såhär under kvällen. (gif)
 
Louise var med.
 
Även Michaela och Lee var med.
 
Pinchos är en tapasrestaurang där men beställer vad man vill ha via deras app. Antingen med sin mobil eller en lånad platta. Det är så himla smidigt, vill man bara ha något mer att dricka eller äta så är det bara välja och peka i appen och vips så kan man gå och hämta det. Helt utan att försöka få hjälp av en kypare. Dessutom är det så himla mysig inredning med cirkustema i hela lokalen.
 
Stora cirkusposters på väggarna, mysiga lampor och tyger i taket. Sen har dom världens godaste cavasangria på menyn. Beställer den varje gång jag är där.
 
Efter att man valt vad man vill äta i appen så får man vänta en liten stund, men till slut får man en pushnotis om att maten är klar och då är det bara gå till köket och hämta ut sin planka med alla smårätter. Jag säger det igen, så himla smidigt.
 
Den här gången åt jag pasta rossini, chickenfingers, svamprisotto och sötpotatispommes. Sen var jag sååå mätt.
 
Och det var väl tur det för då var det dags för quiz. Frågorna handlade mycket om nya och gamla nyheter, film, sport och musik. Vårat lag hette superpedagogerna och lyckades faktiskt komma sjua av 22 deltagande lag. Inte illa pinkat ändå.
 
Efter quizet beställde vi in varsin efterrätt som vi avnjöt innan det var dags att betala (vilket man också kan göra via appen) och gå hem. Är så himla glad att Pinchos även finns i Göteborg sen.
Skövde | |
#1 - - Sandra:

Ååh, de där sötpotatispommesen alltså <33 Blev också sugen på att gå till pinchos nu ju!

Svar: Såååå goda :)
Amanda Martinsson

Upp