diy: gyllene kvickar

Tänkte jag skulle ta och publicera det allra sista från vår HP-fest, nämligen en diy på hur du gör dina egna gyllene kvickar. Har nämligen två varianter.
 
Vi börjar med variant nummer ett.
Du behöver:
Små guldfärgade julkulor
Spets/tyll (eller annat liknande tyg, jag köpte en gammal duk på Erikshjälpen)
Sax
Tråd
 
Börja med att klippa ut en tygbit som är ca 3 gånger så bred som din kula.
 
Klipp sen snett uppåt på sidorna så att det som blir kvar ser ut som en upp och nervänd pyramid utan topp.
 

Nyp ihop tygbiten på mitten och knyt en knut (eller flera) med valfri tråd eller snöre.
 
Knyt fast vingarna i öglan på julkulan, och vips så har du en gyllene kvick som går lätt att hänga upp. Denna diy hittade jag hos Alicia.
 
För variant nummer två byter du ut julklulorna mot ferrero rocher (ni vet chokladen) och limmar fast vingarna istället. Fin som bordsdekoration eller som snack.
DIY, Harry Potter | |
#1 - - linah:

snyggt!! vilka bra tips:D

Svar: Ska man ha HP-fest så kan jag tänka mig att det är bra tips :)
Amanda Martinsson

#2 - - Anna María:

Åh kul grej! Min favvo är den med ferrero rocher i. Pga. ÄLSKAR ferrero rocher!!

Svar: Jaa, så himla gott ^^
Amanda Martinsson

#3 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

det var himla gulligt det där, och med så enkla medel :)

sv: Ja, jag har velat nacka dem vid fler än ett tillfälle. Festkollektivet har vi ringt securitas på ett antal gånger.

Svar: Jamen verkligen :)
Gud förstår det, bland det värsta som finns att ligga vaken pga högljudda grannar
Amanda Martinsson

Upp