vad jag har ätit i veckan #19

Förlåt för dålig uppdatering här inne men har levt i flyttkaos hela veckan tills det hela eskalerade med flytt av alla grejer nu i helgen. Jag bor dock kvar en vecka till i Skövde innan jag blir Göteborgsbo. Under veckan har vi försökt äta ur frysen så mycket som möjligt och låt oss kolla på vad jag knåpat ihop av det jag hade hemma.
 
Söndag: Mango- och avokadowraps. Snabbt, lätt och gott! Recept finns i Mera Vego.
 
Måndag: Sojafärswok med sockerärtor, salladslök och paprika. Serverades med risnudlar.
 
Tisdag: Bulgurröra med ajvar och fetaost. Det här åt vi tillsammans med ryggbiff från frysen.
 
Onsdag: Lorangalax, recept från Matplatsen.
 
Torsdag: Chorizowok som vart en riktig frys och skafferirensningsrätt. Chorizo (både veg och vanlig), wokgrönsaker och bladspenat från frysen, äggnudlar från skafferiet och resterna av en flaska pad thai-sås i kylskåpet. Hur bra som helst.
 
Fredag: Lövbiffsrullader, alltså lövbiff som fick koka tillsammans med sås i ungefär en halvtimme och som sen serverades i en wrap med ost, grönsaker och kebabsås. Hur gott som helst!
 
Orkar tyvärr inte vara så utförlig idag utan ville mest kika in och visa att jag lever. När flytt och allt som har med det är över blir det bättre igen, promise!
Ätbart | |
Upp