brunch på hotell billingen

Min och Davids sista gemensamma söndag i Skövde passade vi på att åka upp till hotell Billingen för att testa deras lyxbrunch.
 
För 175 kr per person var det bara att ta för sig av allt gott dom hade.
 
I dryckesväg fanns det äppelmust på flaska, färskpressad apelsinjuice, apelsiner så man kunde pressa själv, juice från koncentrat, smoothies, vatten, te och kaffe. Inget dåligt utbud alltså. Även i brödväg fanns det en hel del gott att välja bland.
 
Brunchen var uppdelad på olika bord, vid ett av borden var det fisk och skaldjur som stog i centrum. Det fanns olika inlagda sillsorter, kräftor, räkor, lax, strömming och ostron. Vågade dock inte testa ostronen, det ser så himla läskigt ut...
 
Vid den varma delen stog en kock och stekte ägg medan man kunde ta för sig av olika äggrätter, korv, revben och köttbullar. Äggröran med tryffelolja blev min favorit.
 
Vid ett bord fanns det massor med olika ostar och marmelader. Den gröna kiwimarmeladen fastnade jag för tillsammans med ost och kex. Så himla gott alltså.
 
Kan verkligen rekommendera denna brunch om ni har svängarna förbi Skövde en söndag. Allt är snyggt upplagt och det fylls på direkt när något tagit slut. Personalen är trevlig och går runt och ser till att alla är nöjda samtidigt som dom effektivt dukar av och plockar iordning.
 
Det enda minuset anser jag är att det inte finns någon förklaring till vad saker och ting innehåller, mycket ser man ju med ögat vad det är, men tex med marmeladerna fick jag jag chansa hej vilt och hoppas på att det inte skulle vara något jag inte gillade, och inte alltid kul att behöva fråga heller. Kan också tänka att det ur allergisynpunkt kan vara lite farligt? Men annars har jag inget att klaga på, har man dessutom turen att få ett bord vid fönstret så kan man sitta och titta ut på utsikten från berget.
Skövde | |
#1 - - Veronica Wallgren:

Åh vad gott!

Svar: supergott :)
Amanda Martinsson

#2 - - Malin / Inte vego, men:

Wow, vilken lyx!

Svar: Verkligen ^^
Amanda Martinsson

#3 - - Ljuva Julia:

såhär på kvällskvisten ser ostarna mest tilltalande ut, det verkar underbart :D

sv: Ja, verkligen jättekonstigt att det inte gick att hitta det lilla viruset som ställde till så mycket problem :( Säg till om det skulle se konstigt ut någonsin igen :D

Svar: Det var riktigt, riktigt gott ^^
Amanda Martinsson

#4 - - Mirre:

Så gott det ser ut, mums

Svar: Det var supergott :)
Amanda Martinsson

Upp